Kampanie reklamowe

środa, 28 listopada 2012
W magazynach modowych, pośród inspiracji na gwiazdkowe prezenty, królują świąteczne kampanie reklamowe biżuterii z polskimi modelkami w rolach głównych. APART już od kilku sezonów stawia na Anję Rubik i jej męża - ich gwiazdkowej sesji nie da się przeoczyć. Yes postawiło na delikatną i eteryczną Magdalenę Frąckowiak. No i kupiło mnie w stu procentach. Za każdym razem, gdy trafiam na stronę ze zdjęciem Magdaleny eksponującej biżuterię, zatrzymuję się na dłużej. Gratulacje należą się autorce zdjęć Magdalenie Łuniewskiej, której udało się uchwycić wszystkie strony kobiecości modelki - zdjęcie w szarej bluzie to po prostu mistrzostwo świata. Chciałabym w szarej bluzie wyglądać tak, jak Magdalena Frąckowiak... Sesja dla Yes to nie pierwsze spotkanie dwóch Magdalen, które współpracowały ze sobą już przy okazji sesji dla "Fashion magazine". Gdybym już musiała się do czegoś przyczepić, to ujęcie w czarnym żakiecie ze sporą porcją bronzera pod kością policzkową modelki mocno kojarzy mi się z Anją Rubik, ale i tak jest piękne. Magdalena przykuwa moją uwagę tak bardzo, że kompletnie nie zwracam uwagi na biżuterię Yes. Marka chyba nie liczyła na taki efekt, ale może to tylko moje odczucie. Poza tym hasło promujące Yes brzmi "Olśniewa Twoim blaskiem", więc chodzi o blask osoby noszącej biżuterię, nie samych błyskotek. Wszystko się zgadza. Yes, Magdalena - Yes, blask!
poniedziałek, 02 lipca 2012

Nie tak dawno pisałam Wam, że Gucci wybrało Blake Lively na twarz swoich perfum Premiere. I oto, od kilku dni w sieci krąży zdjęcie promujące zapach i zbiera niemal same zachwyty. Skojarzenie jest jasne - glamour dawnego Hollywood. Mi do głowy od razu przyszła boska Rita Hayworth. Myślę, że tak wypromowany zapach (a czeka nas jeszcze film reklamowy) sprzeda się doskonale. W końcu, na całym świecie dostrzegalna jest tęsknota za prawdziwymi gwiazdami, wiecznymi ikonami piękna, klasy i stylu. Osobiście, z zapachów Gucci wąchałam tylko Envy me 2 i do tej pory jestem nim oczarowana. Wyłącznie stan konta i prognozy na nadchodzące miesiące odciągają mnie od zakupu butelki.
sobota, 23 czerwca 2012

Wczoraj mojego Facebooka opanowały potwory. Nie, nie te złe, które każą mi płacić za to, by każdy wpis był widoczny u wszystkich lubiących. I wcale się nie dziwię i nie mam pretensji, bo jesienna kampania Mulberry jest naprawdę wyjątkowa. Wystarczy powiedzieć, że jej autorem jest Tim Walker i wszystko staje się jasne - dla mnie to taki fotograficzny odpowiednik braci Grimm. Każda jego sesja to inny, nowy świat - kraina czarów. W roli głównej Lindsey Wixson, a może tajemnicze, choć sprawiające wrażenie przyjaznych potwory... Zdjęcia przypomniały mi, że czasem warto spojrzeć na świat oczami Walkera, dać się ponieść wyobraźni, a potwory? Kiedy widzę, co dzieje się z nami-kobietami podczas wyprzedaży dochodzę do wniosku, że w każdej z nas żyje taki potwór (obok dziecka). Mój domaga się torebek Mulberry...
piątek, 17 lutego 2012

Piątkowy wieczór to idealna pora na horror, a jeśli główną rolę gra w nim moda, to ten blog jest doskonałym miejscem na jego projekcję. Ta krótka produkcja z metką Miu Miu powstała, by ucieszyć nasze oko, pobudzić wyobraźnię, ale przede wszystkim by wypromować nowy model (boski!) okularów przeciwsłonecznych marki - "tylko" 390 dolarów za sztukę... Film w reżyserii Giady Colagrande to już trzecia produkcja z tej serii. Dwie poprzednie również warte są Waszej uwagi:
niedziela, 12 lutego 2012

Smutny dzień, smutny weekend. Ja jednak, zamiast smęcić i pogłębiać ten nastrój, postanowiłam zwrócić Waszą uwagę na krótki film promujący letnią kolekcję Vanessy Bruno z Kate Bosworth w roli głównej. Coś pięknego...
piątek, 06 stycznia 2012

Kampania Chanel bez Freji? Bez Arizony!? Wydawałoby się, że to niemożliwe, a jednak... W dodatku, to kampania promująca wiosenną kolekcję inna od wszystkich, które do tej pory widziałam. i nie myślę tylko o nadchodzącym sezonie W rolach głównych Saskia de Brauw, Joan Smalls i morze, a może ocean. Koncepcja i wykonanie - oczywiście Karl Lagerfeld. Radzę zapamiętać te ujęcia, bo nie zdziwię się, gdy zobaczymy sesję "inspirowaną" tymi ujęciami w kolejnej edycji "Top model". Te zdjęcia wymagały od modelek o wiele więcej niż pięknego wyglądu, rozerotyzowanego wygięcia na podłodze/łóżku/gdziekolwiek i rozchylonych ust. By w efekcie tych napowietrznych akrobacji wyglądać tak zwiewnie, jakby nie włożyły w to żadnego wysiłku, musiały mieć nieźle wyćwiczone ręce. W akrobatyce najpiękniejsze są te pokazy, które sprawiają wrażenie lekkich i eterycznych, podczas gdy gimnastyczki wkładają w każdy ruch wiele wysiłku, a czasem i bólu. Podobnie jest z ubraniami. Na wybiegu zwiewne, delikatne, minimalistyczne, a ile pracy włożył projektant i jego załoga, by tak właśnie wyglądały...
czwartek, 24 listopada 2011


Autorzy współczesnych kampanii reklamowych nie mają żadnych zahamowań. Walka o klienta, szczególnie tego luksusowego, jest coraz bardziej zażarta i oparta niemal wyłącznie na prawie dżungli. Spece od reklamy chwycą się każdej kontrowersji, by ich klient został zauważony. Nie ważne, w jakim kontekście, ale najlepiej, by był erotyczny. Kampanie reklamowe z kategorii mody bez podtekstu erotycznego praktycznie nie istnieją, więc modelki przyjmują pozy niczym z "Kamasutry" powabnie rozchylając usta. Rozgłos łącznie z krytyką, czy napiętnowaniem wpisany jest w koszta. Bywa, że reklama zostaje zakazana, jak ostatnie rewelacje od Benettona – całujący się papież i inny politycy, a jednak wcześniej osiągnięty rozgłos generuje większy zysk niż kilkumiesięczna spokojna i poprawna politycznie kampania. Najbardziej restrykcyjna w tym temacie, oprócz krajów islamskich jest… Wielka Brytania. Zakazano tam już drukowania zdjęcia Dakoty Fanning z perfumami Marca Jacobsa, bo podtekst był zbyt kontrowersyjny, teraz wzięto się za zdjęcie z kampanii Miu Miu z Bogu ducha winną Hailee Steinfeld. Akurat w tej kampanii erotyzmu trzeba by z atomowym mikroskopem szukać. Jednak nie o erotyzm poszło, ale o niebezpieczeństwo i odpowiedzialność za młodych obywateli.

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 6
Tagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Napisz do Kary

Google

Reklama:

FPFWP